Latest fake news. MSM blames Trump for Obama’s mistreatment of Muslims

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/ibtihaj-muhammad-us-olympic-fencer-detain-customs-hijab-donald-trump-muslim-ban-a7570621.html

US Olympic fencer Ibtihaj Muhammad says she was detained by customs after Donald Trump’s ‘Muslim ban’

America’s first hijab wearing Olympian, Ibtihaj Muhammad, ha said she was detained at US customs as a result of Donald Trump’s travel ban.

Signed on 27 January, the order banned nearly all travellers from seven Muslim-majority countries and prompted widespread protests. It was temporarily halted after eight days by federal judge James Robart in Seattle.

Ms Muhammad, a New Jersey native, has previously expressed her opposition to Mr Trump’s policies.

“I was held at customs for two hours just a few weeks ago. I don’t know why. I can’t tell you why it happened to me, but I know that I’m Muslim. I have an Arabic name,” she told Popsugar.

http://www.usatoday.com/story/sports/olympics/2017/02/08/olympic-fencer-ibtihaj-muhammad-held-us-customs-trump-travel-ban/97676170/

 

motto.time.com/4665737/ibtihaj-muhammad-travel-ban-detained/

Во второй половине дня 21 февраля на фоне давления стран Запада[671][672][673][674][675][676] и усиливающегося бегства бывших сторонников из партии власти Виктор Янукович подписал с оппозицией Соглашение «Об урегулировании политического кризиса в Украине», предусматривавшее, в частности, немедленный (в течение 2 суток) возврат к Конституции в редакции 2004 года, то есть к парламентско-президентской форме правления, формирование «правительства национального доверия», конституционную реформу и проведение досрочных президентских выборов не позднее декабря 2014 года[677].

Соглашение подписали президент Украины Виктор Янукович и лидеры оппозиции Виталий Кличко, Арсений Яценюк и Олег Тягнибок. Свидетелями подписания выступили министры иностранных дел Германии и Польши — Франк-Вальтер Штайнмайер, Радослав Сикорский и руководитель департамента континентальной Европы министерства иностранных дел Французской Республики Эрик Фурнье (фр. Éric Fournier)[678]. Специальный представитель президента Российской Федерации Владимир Лукин, участвовавший в переговорах, отказался поставить свою подпись под соглашением и на подписании документа отсутствовал.

Соглашение предусматривало отвод сил правопорядка из центра Киева, прекращение насилия и сдачу оппозицией оружия[679]. Всё незаконное оружие, имеющееся у протестующих, требовалось сдать в подразделения МВД в течение 24 часов после подписания и обнародования закона о возвращении к конституции 2004 года.

Вечером того же дня Верховная рада проголосовала за возвращение к конституции 2004 года и приняла закон, позволяющий освободить из заключения Юлию Тимошенко. Верховная Рада приняла закон об освобождении всех задержанных в ходе акций протеста, отстранила от должностей министра внутренних дел Захарченко, министра доходов и сборов Клименко и министра обороны Лебедева[680].

21 февраля, при публичном объявлении лидерами парламентской оппозиции условий подписанного Соглашения, представители «Правого сектора» заявили, что их не устраивает оговорённая в документе постепенность политических реформ, и потребовали немедленного ухода в отставку президента Януковича — в противном случае они были намерены пойти на штурм администрации президента и Верховной Рады. Лидер «Правого сектора» Дмитрий Ярош заявил, что в Соглашении отсутствуют чёткие обязательства относительно отставки президента, роспуска Верховной Рады, наказания руководителей силовых ведомств и исполнителей «преступных приказов, в результате которых были убиты около сотни украинских граждан», он назвал Соглашение «очередным замыливанием глаз» и отказался его выполнять[681][682]. Ярош пригрозил, что если до следующего утра Янукович не подаст в отставку, то «Правый сектор» начнёт штурм администрации президента[683].

В ночь на 22 февраля активисты Евромайдана захватили правительственный квартал, покинутый правоохранителями, взяв под свой контроль здания Верховной Рады, Администрации президента, Кабинета министров и МВД[684][685], и выдвинули ряд новых требований — в частности, потребовали немедленной отставки президента Януковича[686][687].

О случившемся сообщил комендант Майдана Парубий. В частности было сказано, что 7-я сотня Майдана стоит в Верховной Раде, возле последней находится подразделение Правого сектора, девятнадцатая и третья сотни охраняют Администрацию Президента и Кабмин, 15-я сотня «охраняла» МВД. Милиции было предложено надеть желто-голубую ленту и заняться патрулированием вместе с Самообороной. Также было заявлено, что все действия на Майдане должны согласовываться с Военным штабом в КГГА. Кроме того, Парубий заявил, что «Майдан сегодня полностью контролирует Киев»[685][688][689].

Как позднее заявил Янукович (данная версия была поддержана руководством РФ[690][691]), им и его сторонниками эти действия были расценены как нарушение соглашения. В ряде регионов данные события спровоцировали отказ от власти Киева в последующие дни и переход на самоуправление[источник?].

В ночь на 22 февраля президент Янукович покинул Киев. По официальной версии, он отправился в Харьков для участия в съезде депутатов юго-восточных областей Украины[692]. Позднее Янукович объяснил своё исчезновение нападением на его кортеж[693].

 

22 февраля

По заявлению коменданта Евромайдана, народного депутата Андрея Парубия правительственный квартал: Верховная Рада Украины, Администрация президента, Кабмин и МВД перешли под контроль Майдана. Милиционерам предложено присоединиться для совместного патрулирования правительственного квартала и всего Киева, для чего им выдаются сине-желтые ленты. Также по заявлению нардепа от «Батькивщины» военный штаб берёт «город под свой контроль и объявляет, что мы не допускаем каких-либо действий без согласования со штабом»[694].

В 10:00 началось заседание Верховной Рады. Было зарегистрировано 248 депутатов, позднее к ним присоединились ещё около девяноста депутатов. Вероятно, это заседание депутатов происходило под физическим давлением[695]. На кадрах прямой трансляции ВР видно применение физической силы и среди депутатов. Кроме того часть депутатов не присутствовала на заседании, а их голоса в протоколах есть[696].

Заседание вёл вице-спикер Руслан Кошулинский. Он зачитал заявления об отставке спикера Владимира Рыбака и вице-спикера Игоря Калетника[697], а также заявления ряда депутатов о выходе из фракции Партии регионов[698]. Виктор Янукович в телеинтервью позднее объяснил, что он сам и спикер Рады Владимир Рыбак подверглись силовому давлению со стороны вооружённых сторонников Майдана, что и его машину, и машину Рыбака обстреляли, кроме того Рыбака избили[699], однако никаких фактов обстрела или избиения предъявлено не было. Сам Владимир Рыбак охарактеризовал слова Януковича как «абсурд и выдумки»[700].

На заседании Верховной Рады сообщили об «исчезновении» президента Виктора Януковича, его резиденция в Межигорье пуста, усиленная охрана снята, тележурналисты «5-го канала» провели репортаж с территории резиденции[701]. Все желающие ходят «на экскурсию» в Межигорье[702]. Народный депутат Олег Царёв в эфире телеканала «Россия-24» сказал: «У нас ещё есть живой легитимный президент, правда, мы не знаем, где он»[703]. Госдепартамент США заявил, что Янукович находится в Харькове[704], однако на съезде депутатов юго-востока Украины он не появился.

Позднее, в интервью, показанном на телеканале UBR, Виктор Янукович назвал ситуацию в стране госпереворотом[705], а все новые решения Верховной Рады он объявил незаконными[706]. Между тем министр иностранных дел Польши Радослав Сикорский утверждал, что никакого переворота на Украине нет[707].

Верховная рада конституционным большинством в 326 голосов приняла отставку Владимира Рыбака и Игоря Калетника[708]. В 12:35 новым главой Верховной Рады Украины был избран Александр Турчинов. «За» проголосовали 288 народных депутатов[709]. В заявлении Верховной Рады сообщается, что она берет власть в свои руки[710] И. о. министра внутренних дел был избран депутат от «Батькивщины» Арсен Аваков[711]. Также Верховная рада 247 голосами выразила недоверие генеральному прокурору Виктору Пшонке[712].

Аваков заявил о том, что в состав руководства МВД войдут представители Правого сектора и Самообороны Майдана[713].

Также парламент назначил Валентина Наливайченко Уполномоченным по контролю за деятельностью Службы безопасности Украины. Наливайченко пригласил к «совместной работе представителей Самообороны Майдана, общественных активистов и СМИ»[714]. На следующий день Наливайченко заявил на заседании Верховной Рады, что глава СБУ и его заместители самовольно оставили службу: «В СБУ нет председателя, нет первых заместителей… Управления во всех областях остались без связи и руководства». Наливайченко сообщил, что предприняты меры для того, чтобы никто из них не покинул Украину[715].

Рада приняла постановление «о предотвращении проявлений сепаратизма», внесённое депутатами Виталием Кличко, Арсением Яценюком и Олегом Тягнибоком[716].

Около 3 часов дня электронные СМИ распространяли информацию о том, что президент якобы подал в отставку. При этом советник Януковича, Анна Герман опровергла данную информацию[717].

В 15:59 телеканал РБК-Украина показал запись интервью Януковича, данное им телеканалу «112 Украина», в котором он заявил, что не собирается подавать в отставку и не собирается подписывать решения Верховной рады, которые он считает противозаконными, а происходящее в стране квалифицировал как «вандализм, бандитизм и государственный переворот»[333][718].

В 17:10 Верховная Рада приняла постановление[719], в котором заявила, что Янукович «неконституционным образом самоустранился от осуществления конституционных полномочий» и не выполняет свои обязанности, а также назначила досрочные президентские выборы на 25 мая 2014 года[720].

За постановление проголосовало 328 народных депутатов[721].

В это время, по словам Януковича, он находился в Донецке, где, в частности, встретился с Ринатом Ахметовым и обсудил с ним ситуацию в стране[722].

В ночь с 22 на 23 февраля в Крым, с целью ареста Януковича, отправляются новоназначенные глава СБУ Наливайченко, и. о. министра внутренних дел Аваков в сопровождении бойцов спецподразделений «Альфа» и «Сокол»[723].

Осуществлённое смещение президента не согласовывалось с положениями Конституции Украины[724][725], однако органы государственного управления, в частности руководство армии и полиции, заявили о своей поддержке нового правительства, а новая украинская власть получила международное признание[724].

 

 

Двойные стандарты

https://usun.state.gov/remarks/7649

Remarks on “Russia: The Threat, the International Order, and the Way Forward,”

Ambassador Samantha Power
U.S. Permanent Representative to the United Nations
U.S. Mission to the United Nations
Washington, DC
January 17, 2017

Мы должны взаимодействовать с россиянами.
Сегодня США имеют самый низкий уровень взаимодействия с гражданами России за последние несколько десятилетий. Российские власти закрывают американские образовательные и культурные программы с тем, чтобы предотвратить распространение идей демократии и гражданского общества среди российского населения.
США должны развивать программы обмена и информационные источники, такие как, например, Голос Америки.

Пауэр:
Мы не можем полагаться на уже существующие инструменты. Мы должны выработать новые способы ответа на новые угрозы: политику дезинформации, отрицания и вранья – широко применяющиеся нынешней российской властью.
Российские власти используют RT для распространения ложной информации.
Ложь и отрицание — это стратегические инструменты российского правительства, которое стремится создать мировой порядок, где всякая правда относительна.

Среди прочего, Пауэр называет и другие нарушения Россией международного порядка: вмешательство во внутреннюю политику таких стран как Франция (поддержка Народного фронта Мари Ле Пен).

А американское вмешательство в дела других стран – это хорошо?

Выступление Саманты Пауэр, Постоянного представителя США при ООН, о серьезности угрозы, которую Россия представляет для мирового порядка.
17 января, 2017

Настя, то есть, Пауер хочет, чтобы США могли больше влиять на внутреннюю политику и внутренние дела в России, и возмущена тем, что Россия хочет влиять на внутреннюю политику и внутренние дела в США.

Также она возмущена тем, что Russia Today рассказывает американцам о позиции России на политические события, и требует, чтобы Voice of America больше рассказывала россиянам о позиции США на политические события.

Did Alec Baldwin, Stephen Colbert and John McCain f**k a porcupine together?

The buzz in Washington,  DC is that the Russians took pictures of Alec Baldwin, Stephen Colbert and John McCain catch a porcupine and f**k him, and are now blackmailing them. Pass it along.

Почему русские непобедимы!

Читатели и зрители украинских СМИ подтвердят, что за время гражданской войны в Украине с марта 2014 г. погибло не менее, чем тысяча российских полков, т.е., от 500 000 до 2 500 000 российских военных. Однако Россия до сих с пор не побеждена, т.е., конечно, побеждена, но без видимых признаков этого. Как такое может быть? Что происходит?

Ответ не этот наболевший вопрос я нашел сегодня, потому что вчера и сегодня вся украинская блогосфера п̶и̶с̶а̶е̶т̶ ̶к̶и̶п̶я̶т̶к̶о̶м̶ кипит о том, что вчера доблестные воины ВСУ вновь ликвидировали целый российский полк. Например:

http://webgazeta.info/kg1f57apclqf

Разве так прощаются с ватными героями… Ликвидирован 45 полк рос. спецназа ВДВ

 

krak1

За всего 1 день (сегодня 20 декабря 2016 г.) аж 17152 просмотров. 17 тысяч!

Однако украинские читатели, знакомые с понятием “Google”, мгновенно обнаружат, что это уже далеко не первый раз, что этот многострадальный 45 полк рос. спецназа ВДВ уничтожается доблесными бойцами ВСУ. Первый раз было ещё в начале гражданской войны на Украине: 8 Июля 2014 г.

http://haqqin.az/news/25759

Кремль тайно хоронит своих героев (Фото)

8 Июля 2014, 11:44
krak2
07.07.14 

 Memorial Service for Russian Terrorists Killed in Donetsk Airport Held in Moscow. PHOTO

Присмотритесь к этим фотографиям: это те же ребята, которых ВСУ убили вчера, 19 декабря 2016 г. То есть, в первый раз их убили 8 Июля 2014 г. Последний раз их убили вчера. В промежутке УкроСМИ убивали их множество других раз.

Вот в чём сила русских, брат: они бессмертны. Сколько бы УкроСМИ их ни убивали, а они опять живее всех живых!

 

Experts, who discovered Russian meddling in the US elections, finally revealed

The most important news in the past several months, after the presidential elections themselves, has been Kremlin helping President-elect Donald Trump win these elections. This campaign has been the favorite child of the US mass media led by the champion of everything anti-Russian and anti-Trump: The Washington Post. Russia was hacking everything from the Democratic National Committee to the Illinois voter database to Stanford University. It also created secret bank accounts to fund Donald Trump. And so on. What was the proof provided for these claims? Well, there was nothing that can be called “proof”. The entire campaign was based on the clams that “experts say” or “experts suspect”. The names of these experts were seldom revealed, as they spoke “on the condition of anonymity”.

Until yesterday that is, when The Washington Post finally revealed some of these experts. Well, not their exact names, but their web site and their Twitter account:

https://www.washingtonpost.com/business/economy/russian-propaganda-effort-helped-spread-fake-news-during-election-experts-say/2016/11/24/793903b6-8a40-4ca9-b712-716af66098fe_story.html

wp1

November 24

wp2

wp3

wp4

This list of “Russia-controlled media” (see below) is comprised of a whole slew of sites ranging from Noam-Chomsky-like and Bernie-Sanders-like places to ultra-conservative to Libertarian sites, including the highly respected Ron Paul Institute for Peace and Prosperity and The Drudge Report.

What they all have in common is criticism of the US government’s foreign policies in the support of the ultra-right-wing militia in Ukraine and the Sunni jihadists in Syria.

Wait. Did I say “all”? Not true. There are some sites on this list that seem to have nothing to do with politics. For example, 2 nutrition sites that sell vitamins:  nutritionfacts.org and  readynutrition.com. I haven’t looked at all their pages, but it seems that they have nothing to do with politics at all. Why are they on this “enemy” list? Hard to tell. I can venture only two explanations:

  1. One of the PropOrNot’s “experts” had a bad experience buying vitamins from them and decided to retaliate
  2. One of the PropOrNot’s “experts” owns a vitamin shop and wants to eliminate competition

Which brings up the natural next question: what do we know about these PropOrNot “experts” other that they are anonymous? Let us go to their Twitter account. And when we do, we suddenly discover that these ” nonpartisan experts” are not Americans, but … wait for the drum rolls… Ukrainian right-wing extremists, peddling propaganda of the notorious Ukrainian fascist group called OUN(b) (Organization of Ukrainian Nationalists-Bandera), which actively helped Hitler to commit Holocaust in Ukraine and kill roughly a million innocent Jewish civilians, and on its own slaughtered 100 000 innocent Polish civilians.pr0

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D0%B0_%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%96!

Слава Україні! — українське вітання, гасло українських націоналістів.

Це вітання використовували в часи УНР та міжвоєнні роки. «Слава Україні — Героям Слава!» було поширене в УПА підконтрольному ОУН (б). В канонічній ОУНУПА під проводом А.Мельника натомість вживали «Слава Україні — Навіки Слава!»[1].

«Слава Україні — Героям Слава!» – “Glory to Ukraine – Glory to the Heroes!” – Ukrainian greeting, slogan of Ukrainian nationalists. This greeting was common in the UPA controlled OUN (b).

Moreover, we discover that this “nonpartisan collection of researchers with foreign policy, military and technology backgrounds” is actually nothing more than one or a couple of foul-mouthed simple-minded teenagers:

pr7

pr

In case you were wondering, “Путінхуйло” is Ukrainian for “Putin is a Dickhead!”, only more obscene.

pr1

pr2pr3

pr8

Ron Paul (born August 20, 1935) is an American author, physician, and former politician. He was formerly the U.S. Representative for Texas from 1976 to 2013. On three occasions, he sought the presidency of the United States: as the Libertarian Party nominee in 1988 and as a candidate in the Republican primaries of 2008 and 2012.

https://en.wikipedia.org/wiki/Drudge_Report

Here is their list:

http://www.propornot.com/p/the-list.html

wp5wp6wp7

wp6

“Russian propaganda effort helped spread ‘fake news’ during election, experts say”

Another group, called PropOrNot, a nonpartisan collection of researchers with foreign policy, military and technology backgrounds, planned to release its own findings Friday showing the startling reach and effectiveness of Russian propaganda campaigns.

“The way that this propaganda apparatus supported Trump was equivalent to some massive amount of a media buy,” said the executive director of PropOrNot, who spoke on the condition of anonymity to avoid being targeted by Russia’s legions of skilled hackers. “It was like Russia was running a super PAC for Trump’s campaign. . . . It worked.”

PropOrNot’s monitoring report, which was provided to The Washington Post in advance of its public release, identifies more than 200 websites as routine peddlers of Russian propaganda during the election season, with combined audiences of at least 15 million Americans. On Facebook, PropOrNot estimates that stories planted or promoted by the disinformation campaign were viewed more than 213 million times.

http://www.rollingstone.com/politics/features/washington-post-blacklist-story-is-shameful-disgusting-w452543

The ‘Washington Post’ ‘Blacklist’ Story Is Shameful and Disgusting

The capital’s paper of record crashes legacy media on an iceberg

8 hours ago

Last week, a technology reporter for the Washington Post named Craig Timberg ran an incredible story. It has no analog that I can think of in modern times. Headlined “Russian propaganda effort helped spread ‘fake news’ during election, experts say,” the piece promotes the work of a shadowy group that smears some 200 alternative news outlets as either knowing or unwitting agents of a foreign power, including popular sites like Truthdig and Naked Capitalism.

The thrust of Timberg’s astonishingly lazy report is that a Russian intelligence operation of some kind was behind the publication of a “hurricane” of false news reports during the election season, in particular stories harmful to Hillary Clinton. The piece referenced those 200 websites as “routine peddlers of Russian propaganda.”

The piece relied on what it claimed were “two teams of independent researchers,” but the citing of a report by the longtime anticommunist Foreign Policy Research Institute was really window dressing.

The meat of the story relied on a report by unnamed analysts from a single mysterious “organization” called PropOrNot – we don’t know if it’s one person or, as it claims, over 30 – a “group” that seems to have been in existence for just a few months.

It was PropOrNot’s report that identified what it calls “the list” of 200 offending sites. Outlets as diverse as AntiWar.com, LewRockwell.com and the Ron Paul Institute were described as either knowingly directed by Russian intelligence, or “useful idiots” who unwittingly did the bidding of foreign masters.

Forget that the Post offered no information about the “PropOrNot” group beyond that they were “a collection of researchers with foreign policy, military and technology backgrounds.”

Forget also that the group offered zero concrete evidence of coordination with Russian intelligence agencies, even offering this remarkable disclaimer about its analytic methods:

“Please note that our criteria are behavioral. … For purposes of this definition it does not matter … whether they even knew they were echoing Russian propaganda at any particular point: If they meet these criteria, they are at the very least acting as bona-fide ‘useful idiots’ of the Russian intelligence services, and are worthy of further scrutiny.”

What this apparently means is that if you published material that meets their definition of being “useful” to the Russian state, you could be put on the “list,” and “warrant further scrutiny.”

Forget even that in its Twitter responses to criticism of its report, PropOrNot sounded not like a group of sophisticated military analysts, but like one teenager:

“Awww, wook at all the angwy Putinists, trying to change the subject – they’re so vewwy angwy!!” it wrote on Saturday.

“Fascists. Straight up muthafuckin’ fascists. That’s what we’re up against,” it wrote last Tuesday, two days before Timberg’s report.

Any halfway decent editor would have been scared to death by any of these factors. Moreover the vast majority of reporters would have needed to see something a lot more concrete than a half-assed theoretical paper from such a dicey source before denouncing 200 news organizations as traitors.

But if that same source also demanded anonymity on the preposterous grounds that it feared being “targeted by Russia’s legions of skilled hackers”? Any sane reporter would have booted them out the door. You want to blacklist hundreds of people, but you won’t put your name to your claims? Take a hike.

Yet the Post thought otherwise, and its report was uncritically picked up by other outlets like USA Today and the Daily Beast. The “Russians did it” story was greedily devoured by a growing segment of blue-state America that is beginning to fall victim to the same conspiracist tendencies that became epidemic on the political right in the last few years.

…..   This was remarkably similar to the response of PropOrNot when asked by The Intercept to comment about its “list” report. The only difference was, Phillips didn’t use emoticons:

“We’re getting a lot of requests for comment and can get back to you today =)” PropOrNot told The Intercept. “We’re over 30 people, organized into teams, and we cannot confirm or deny anyone’s involvement.”

“They” never called The Intercept back.

Most high school papers wouldn’t touch sources like these. But in November 2016, both the president-elect of the United States and the Washington Post are equally at ease with this sort of sourcing.

Even worse, the Post apparently never contacted any of the outlets on the “list” before they ran their story. Yves Smith at Naked Capitalism says she was never contacted. Chris Hedges of Truthdig, who was part of a group that won the Pulitzer Prize for The New York Times once upon a time, said the same. “We were named,” he tells me. “I was not contacted.”

Hedges says the Post piece was an “updated form of Red-Baiting.”

“This attack signals an open war on the independent press,” he says. “Those who do not spew the official line will be increasingly demonized in corporate echo chambers such as the Post or CNN as useful idiots or fifth columnists.”

These journalists seemed totally indifferent to the Pandora’s box they were opening. They didn’t understand that most politicians have no use for critical media. Many of them don’t see alternative points of view as healthy or even legitimate. If you polled a hundred politicians about the profession, 99 would say that all reporters are obstructionist scum whose removal from the planet would be a boon to society.

The only time politicians like the media is when we’re helping them get elected or push through certain policies, like for instance helping spread dubious stories about Iraq’s WMD capability. Otherwise, they despise us. So news outlets that get into bed with politicians are usually making a devil’s bargain they don’t fully understand.

They may think they’re being patriotic (as many did during the Iraq/WMD episode), but in the end what will happen is that they will adopt the point of view of their political sponsors. They will soon enough denounce other reporters and begin to see themselves as part of the power structure, as opposed to a check on it.

This is the ultimate in stupidity and self-annihilating behavior. The power of the press comes from its independence from politicians. Jump into bed with them and you not only won’t ever be able to get out, but you’ll win nothing but a loss of real influence and the undying loathing of audiences.

Helping Beltway politicos mass-label a huge portion of dissenting media as “useful idiots” for foreign enemies in this sense is an extraordinarily self-destructive act. Maybe the Post doesn’t care and thinks it’s doing the right thing. In that case, at least do the damn work.

https://www.thenation.com/article/the-washington-post-promotes-a-mccarthyite-blacklist/

‘The Washington Post’ Promotes a McCarthyite Blacklist

“PropOrNot” has smeared working journalists as agents of the Kremlin while wrapping itself in a cloak of anonymity.

On November 24, The Washington Post published what at first glance looked to be a deeply troubling report on the far-reaching, insidious influence of the Kremlin on the American media. The Post’s national technology reporter Craig Timberg writes that “a sophisticated Russian propaganda campaign that created and spread misleading articles online with the goal of…helping Republican Donald Trump and undermining faith in American democracy.”

According to Timberg, a group which goes by the moniker PropOrNot, a “nonpartisan collection of researchers with foreign policy, military and technology backgrounds” has identified “more than 200 websites as routine peddlers of Russian propaganda during the election season, with combined audiences of at least 15 million Americans.”

PropOrNot, which has yet to identify its members or its source of funding (its executive director spoke to Timberg on the condition of anonymity) accuses the right-wing Drudge Report, left-wing Counterpunch, Consortium News (whose founder and editor was recently awarded the I.F. Stone Medal from Harvard University), the libertarian Antiwar.com, Naked Capitalism, David Stockman’s Contra Corner, Truth-Out, TruthDig, as all being “useful idiots” of the Kremlin.

Still worse, “PropOrNot estimates that stories planted or promoted by the disinformation campaign were viewed more than 213 million times.” Yet, like much else about this anonymous outfit, how it came up with this figure is something of a mystery.

It should be noted that the PropOrNot Web site shares the same hallmarks of the very disinformation campaigns it warns against: a complete lack of transparency, a shoddy methodology, and zero information about its funders, claiming that its members “are anonymous for now, because we are civilian Davids taking on a state-backed adversary Goliath, and we take things like the international Russian intimidation of journalists, “Pizzagate”-style mob harassment, and the assassination of Jo Cox very seriously.”

This is a group that has assembled a media blacklist and smeared working journalists as agents of the Kremlin, all the while cravenly wrapping itself in a cloak of anonymity.

The group’s intentions are clear. They are “calling for formal investigations by the US government” of these Web sites because they think “the American people have the right to know when foreign governments are trying to mess with them.” What is more, they “strongly suspect that some of the individuals involved have violated the Espionage Act, the Foreign Agent Registration Act, and other related laws, but determining that is up to the FBI and the DOJ.”

That the Post would rely on the “findings” of a shoddy, anonymous blacklist that seeks to stifle dissent on Russia policy is deeply troubling.

In the days following the publication of the report, I e-mailed both Timberg and Washington Post executive editor Martin Baron asking whether it was appropriate for the paper to cite the “findings” of an anonymously authored blacklist. Timberg’s initial response was, “If you want a hand in reporting what I reported on—what researchers say about Russian efforts to influence the election—I am happy to lend a hand on background.”

When I followed up by asking, “What convinced you to run a story based partly on the ‘data’ and claims of this group—which doesn’t identify its members or funders and has named some very respectable outlets like Naked Capitalism and Consortium as Russian ‘propaganda’?,” Timberg quickly withdrew his offer of assistance, writing, “Questions about decisions about what the Post publishes and why are properly directed to Marty Baron.”

Baron has yet to respond.

Nevertheless, this is not the first time a media blacklist of journalists critical of US policy towards Russia has been promoted in the mainstream media. In late 2014 the Mikhail Khodorkovsky–funded Interpretermagazine (now part of the US government–funded Radio Free Europe/Radio Liberty network) issued a report calling for an “internationally recognized ratings system for disinformation” that would furnish news organizations and bloggers with the “analytical tools with which to define forms of communication.” The report also urged newspapers to staff “counter-disinformation editors” who would “pick apart what might be called all the news that is unfit to print.”

The Interpreter report was praised in the pages of The New York Review of Books, The Washington Post, and The Atlantic. Yet at the time I wrote that“one would have hoped that journalists, of all people, would object to this project in the strongest possible terms. That no one has yet done so is an ominous sign.”

An ominous sign, as well as a sign of things to come, since, as we have seen, throughout the 2016 presidential campaign, much of the liberal commentariat worked itself into a neo-McCarthyite frenzy from which it has not yet recovered. By this point it hardly needs pointing out that some liberal pundits have themselves been actively engaged in a disinformation campaign for some time. How else can one describe former New Republiceditor Franklin Foer’s thoroughly debunked piece on the Trump Organization’s “secret email server” connected to a Russian bank.

Not surprisingly, almost as soon as the Washington Post report appeared, prominent members of the liberal commentariat tweeted it out to hundreds of thousands of people, as though it were hard-won vindication of their collective efforts to portray Trump’s surprise victory as the work of the Russian government. This despite the Obama administration’s statement of November 26 that the election results “accurately reflect the will of the American people.”

That these journalists and high-profile Clinton supporters would promote the PropOrNot blacklist is a measure of how debased our politics have become.

http://www.usnews.com/news/articles/2016-11-29/publications-called-russian-propaganda-distributors-consider-suing-anonymous-experts

Publications Called Russian-Propaganda Distributors Consider Suing Anonymous ‘Experts’

Some editors say the person or group called PropOrNot crafted a ‘McCarthyite’ list that defamed them.

By Steven Nelson| Staff Writer Nov. 29, 2016, at 5:53 p.m.

Libertarian, left-wing and collaborative news sources were among the 200 websites declared distributors of Russian propaganda by the anonymous group PropOrNot. (PETRAS MALUKAS/AFP/GETTY IMAGES)

Several American news outlets are considering legal action against the anonymous person or group that last week published a widely distributed list of alleged Russian propaganda outlets and “bona-fide ‘useful idiots’” of the Kremlin.

Online publications including the influential news-aggregating Drudge Report, the primary-source publisher WikiLeaks and news outlets of various leanings made “the list” hosted on the website PropOrNot.com.

The Washington Post leaned heavily on the anonymous group’s claims last week in an article reporting that “two teams of independent researchers” – including the Foreign Policy Research Institute and PropOrNot – had found a “Russian propaganda effort helped spread ‘fake news’” ahead of the recent presidential election.

The term “fake news” has become a flashpoint since the election, with many mainstream media outlets claiming an epidemic of bogus reporting during the election campaign, soliciting stiff pushback from independent outlets that say the term is being used in a bid to censor social media and news platforms of independent viewpoints.

The anonymous website offers no individual analysis to justify its listing of sites, many of them with political views distinct from the mainstream media, such as the Ron Paul Institute, Antiwar.com, the finance blog Zero Hedge and the Black Agenda Report.

The list includes actual Russian government-funded outlets such as Russia Today and Sputnik News but does not distinguish them from the large group declared guilty of “echoing Russian propaganda.”



“I haven’t had any financial damages yet, so that’s the only reason I haven’t started a libel suit,” says Doug Owen, senior editor of Blacklisted News, a popular independent news-hosting website.

The editor of a separate news and commentary website said his organization also is considering a possible libel lawsuit, perhaps as a cooperative effort with other sites on the list. He asked not to be named as this point but said a decision on whether to sue likely would come “fairly soon.”

Mark Allin, chief operating officer of The Above Network, which runs the large news discussion board AboveTopSecret.com, says “at this time we are reviewing our options, nothing is off the table.”

Two editors at the progressive news site CounterPunch also say they are keeping their options open as they work to determine who tarred them as Russian propagandists.

“It’s totally ridiculous – apparently they’ve never even read what I’ve written on Russia in Syria!” editor Joshua Frank says in an email. In June, he condemned Russia’s “murderous air bombardments” producing “piles of dead kids” in Syria and predicted the ultimate demise of Syrian President Bashar al-Assad, a Russian ally.

“My own writings on [Russian President Vladimir] Putin have been nothing but critical,” adds Jeffrey St. Clair, the other CounterPunch editor, adding that “the Russian writers we’ve published, such as Boris Kagarlitsky, are Russian dissidents.”

St. Clair says CounterPunch is “exploring our options and digging on our own into the misty background of PropOrNot.”

Yves Smith, editor of the economics and news site Naked Capitalism, proposed a collective legal “counter-attack” Tuesday night, expressing concern that if unchallenged the characterization might be used to justify censorship on platforms such as Facebook. Smith wrote that a “seasoned First Amendment litigator” had volunteered their services, but asked readers to chip in for additional legal expenses.

The Washington Post reported that the executive director of PropOrNot spoke with the paper “on the condition of anonymity to avoid being targeted by Russia’s legions of skilled hackers.”

For now, the identity of PropOrNot’s operator or operators remains stubbornly hidden, as the site is registered with Domains By Proxy, which allows for anonymity. Legal action might have better success at unmasking the individual or entity, which directs inquires to a Gmail email address and maintains accounts on Facebook, Twitter and reddit.

Journalists including Glenn Greenwald and Ben Norton of the Intercept and Matt Taibbi of Rolling Stone described the 200-website list as a present-day example of McCarthyism, a term named for former Sen. Joe McCarthy, who infamously claimed in 1950 he had a list of 205 communists within the State Department without providing evidence. The Intercept said the Post story ironically peddled “fake news” itself.

PropOrNot’s methodology for identifying Russian propaganda distributors is unclear.

“We have used a combination of manual and automated analysis, including analysis of content, timing, technical indicators, and other reporting, in order to initially identify (‘red-flag’) the following as Russian propaganda outlets,” the website claims. “We then confirmed our initial assessment by applying whatever criteria we did not originally employ during the red-flag process, and we reevaluate our findings as needed.”

The person or people who operate PropOrNot – which describes itself as “an independent team of concerned American citizens with a wide range of backgrounds and expertise, including professional experience in computer science, statistics, public policy, and national security affairs” – did not directly respond to questions about their expertise and potential legal action.

“We welcome good-faith attempts at dialog from anyone involved, and will be updating our site and list very soon following those discussions,” someone said in an emailed response Wednesday morning.

 

 

http://www.naturalnews.com/2016-12-07-washington-post-admits-fake-news-propornot-source-defamation-craig-timberg.htmlhttp://www.naturalnews.com/2016-12-07-washington-post-admits-fake-news-propornot-source-defamation-craig-timberg.html

 

Washington Post now admits its “fake news” story relied on… get this… a FAKE news source

 

http://theduran.com/the-washington-post-admits-that-its-fake-news-story-was-in-fact-fake-news/

The Washington Post admits that its “fake news” story was in fact “fake news”

 

 

 

 

test

test

EA

aaaaa-y_6a59efca

В среднем, заработная плата у них составляет около пяти тысяч гривен

Одесский технический колледж

 

 

 

 

 

 

leonova

Одесский технический колледж Одесской национальной академии пищевых технологий

Специальности:

  • Бакалавр компьютерной инженерии
  • Бакалавр энергомашиностроения
  • Изготовление изделий из кожи
  • Товароведение в таможенном деле
  • Товароведение и коммерческая деятельность
  • Производство хлеба, кондитерских, макаронных изделий и пищеконцентратов
  • Монтаж и обслуживание холодильно-компрессорных машин и установок
  • Швейное производство
  • Экономика предприятия
  • Обслуживание компьютерных систем и сетей

aaa5aaa-y_6a59efcaleonovaaaa4

1 USD =25.6199UAH

aaaaaa1aaa2aaa2

a-1aaa3

Область знаний, специальность Всего мест Бюджетные места Срок обучения Стоимость обучения (грн.\год) Предметы ВНО, экзамены
Пищевая промышленность и переработка сельскохозяйственной продукции
5.05170104 производство хлеба кондитерских макаронных изделий и пищеконцентраторов
120 Есть 2 года 10 месяцев 5 450 Украинский язык и литература,
Математика или Химия

al-1

al-1a

al-4al-3

al-5al-5

al-2

al-2

al-6

al-7al-8al-9al-10al-10al-20al-21al-22al-22al-23al-23al-24al-25alboldbold1iv-shitiv-shit2kag-ivanovakag-ivanovakkkag-ivanova1kag-oldkagkag2kag3kag3kag3kag3kagakagakaganoff-franz-shusterkaganoffkaganoff1kaganoff2kaganoff3kaganoff3amazmaz-0

maz-1maz-2maz-3maz-4maz-5maz-6maz-7maz1maz2maz3oppartizpartiz1partiz1partiz-2partiz-3frxyyatzz1z1

 

leonova

tbd

al-1

al-1a

al-4al-3

al-5al-5

al-2

al-2

al-6

al-7al-8al-9al-10al-10al-20al-21al-22al-22al-23al-23al-24al-25alboldbold1iv-shitiv-shit2kag-ivanovakag-ivanovakkkag-ivanova1kag-oldkagkag2kag3kag3kag3kag3kagakagakaganoff-franz-shusterkaganoffkaganoff1kaganoff2kaganoff3kaganoff3amazmaz-0

 

maz-1maz-2maz-3maz-4maz-5maz-6maz-7maz1maz2maz3oppartizpartiz1partiz1partiz-2partiz-3frxyyatzz1z1

Who is lying about Syria: Russia or USA?

There are 2 diametrically opposing views of the conflict in Syria:

1. The view of the American government and media:

  • President Assad is an ally of Russia and Iran, therefore he must be removed from power in Syria
  • The rebels who are fighting the government of Syria are freedom fighters
  • The vast majority of these rebels  are fighters for democracy and Western values
  • Russia is not fighting against ISIS aka ISIL aka Daish, only USA is

1. The view of the Russian government and media:

  • President Assad is an internationally recognized head of state in Syria
  • It is up to Syrian people, not the US government, to decide who should be Syria’s head of state

Whose side is right?

Let us look at the authoritative report by  Tony Blair Faith Fgoundation/The Centre on Religion and Geopolitics:

http://tonyblairfaithfoundation.org/religion-geopolitics/reports-analysis/report/if-castle-falls

http://tonyblairfaithfoundation.org/sites/default/files/If%20the%20Castle%20Falls.pdf

If the Castle Falls: Ideology and Objectives of the Syrian Rebellion

IF THE CASTLE FALLS Ideology and Objectives of the Syrian Rebellion

Key Findings

Sixty per cent of major Syrian rebel groups are Islamist extremists

33% – nearly 100,000 fighters – have the same ideological objectives as ISIS.

60% belong to Islamist groups (those who want a state governed by their interpretation of Islamic law)

syr

 

syr1

 

 

syr2

 

 

syr3